Cégértékesítés vagy partner bevonása. Igen vagy nem?

Ez egy jó kérdés. Ha megérkezett az első ajánlat vagy érdeklődés, akkor persze azonnal felmerül a kérdés, érdemes-e most lépni vagy érdemes még kivárni?

A válasz: Attól függ. Ha valóban szívvel-lélekkel tudjuk vinni a vállalkozást, a pénzügyi helyzet kedvezően alakul és világos út áll előttünk, a vállalat valószínűleg a jövőben értékesebbé válhat, mint ma. Ha úgy látja, hogy ez a helyzet, akkor elméletileg elképzelhető, hogy most túl korán értékestené. Ha eljutott már odáig, hogy az üzleti terv tartósan pozitív , boldog ügyfelei vannak, akik szeretik a termékeit vagy szolgáltatásait, akkor valószínűleg erősebb maradhat egyedül – mindaddig, amíg az elkerülhetetlen további növekedést menedzselni tudja. A legtöbb szegmens sajátosságai igénylik az állandó alkalmazkodást és majdnem mindenhol hamar elkövetkezik a piac koncentrációja, amit csak a növekedésre képes vállalkozások tudnak túlélni.

A növekedéssel járó feladatok

A változásmenedzsment azonban sok esetben sokkal bonyolultabb feladat, mint elsőre gondolnánk. Új pénzügyi források bevonása, HR, folyamatszervezés, automatizálás és skálázható marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat jelentik a legfontosabb területeket amivel már most foglalkoznunk kell. Ráadásul ezeket többnyire párhuzamosan kell fejlesztenünk és többféle eshetőségre is fel kell készülnünk. Ez sok esetben meghaladja a menedzsment szakértelmét és a kisebb cégekben az ehhez szükséges erőforrások és az idő is hiányozhat. És mint mindent tervezésnek, ennek is a rendszeres monitorozás és folyamatos adaptáció biztosíthatja csak a sikerét.

A jó hír az, hogy ezt mind nem szükségszerűen kell saját erőforrásból és teljesen szervezeten belül megoldani. Érdemes egy hatékony együttműködésben gondolkodni a saját alkalmazottak és egy felkészült minden területen kompetens szakértő csapat között.

A cégtulajdonos előnye

Ön jobban ismeri cégét, mint bárki, beleértve bármelyik potenciális befektetőt vagy potenciális partnert. Természetes az is, mindenkinél nagyobb meggyőződéssel hisz a termék vagy szolgáltatás piaci potenciáljában, ahogy egyszerre lehet hogy egyben Ön egyben mindenkinél pesszimistább is, hiszen ismeri a küzdelmeket és azt, hogy milyen fájdalmas volt eljutni idáig. Ha felmerült az értékesítés vagy partner bevonásának kérdése, akkor valószínűleg ebben a furcsa helyzetben érzi most magát.

Ez teljesen normális. Fordítsa az ebben a helyzetben jelentkező feszültséget arra, hogy egy pillanatra megálljon és segítse ez az energia abban, hogy tisztábban lásson.

Ezen a ponton érdemes megvizsgálni a személyes szempontokat is. Mi az ami valójában boldoggá tenné? Ha a birtoklás és a napi cégmenedzsment az ami élteti és boldoggá teszi, akkor érdemes a helyzet fenntartására berendezkedni és növekedeési stratégia megalkotására és megvalósítására berendezkedni, akár külső segítséget is bevonva.
Ha hisz abban, hogy a világnak szüksége van az Ön vállakozására, az ügyfelek számára megkerülhetetlenek a termékek vagy szolgáltatások csak már megfáradt a vállalat napi menedzselésében, akkor is van megoldás. Segíthetünk akkor is, ha külső segítségre van szüksége a folyamatok optimalizálásában, ha a menedzsmenttel nem, csak a stratégia döntésekkel szeretne foglalkozni.
Ha tiszta a vízió és szeretné továbbra is saját kezűleg vezetni a vállalkozást és csak pénzügyi befektetésre van szüksége ebben is partnerek vagyunk.

Van mit ünnepelni

Használja ki ezt a pillanatot. Gondolja végig a lehetséges továbblépéseket és azt, hogy hogyan kellene döntenie, hogy az a legjobb legyen a vállalkozás számára.

Meg kell ünnepelni, hogy a vállalatot eljutottatta ebbe a szakaszba, ahol már más piaci szereplők is elgondolkodnak a felvásárláson – ez a siker. Ez nem dilemma; ez egy csodálatos lehetőség, amely segít meghatározni, mit kell tennie ahhoz, hogy vállalkozása a következő szintre kerüljön.

Mielőtt választ adna

Kezdjük azzal, hogy milyen értéket képvisel egy külső szemlélőú számára a cég most. Költségmentes cégértékelésünk ebben biztosan segíthet.
A főoldalon található cégértékelés segítségével az első lépést már most megteheti (www.sileo.hu)
Ezek után javasoljuk, hogy vegyük fel ismét a kapcsolatot, hogy az Ön motivációt is megértve közösen pontosítsuk a víziót, a stratégiai tervet és azt, hogy annak megvalósításához milyen belső és külső erőforrásra lehet szükség.
Így magabiztosan tud majd válaszolni a nagy kérdésre:
Cégértékesítés, igen vagy nem? Most vagy majd később?

Sileo szakmai blog

Ismerje meg szakértőink gondolatait, tippjeit és tanácsait az cégvezetés, üzletfejlesztés, utódlás, és marketing témakörökben.