Márkaépítés

Mi a márka?
Egy vállalkozás megkülönböztetése a többi versenytárstól, a vásárlóknak a céghez fűződő érzéseinek összessége. A márka nem racionális, hanem érzelmi kérdés.
A márkaépítés egy folyamat, minden változtatás növeli a céged értékét, a fókusz nem a profiton van, hanem a vevőn.

Tudta?
Az emberek 97%-a legalább havi rendszerességgel követ márkákat a közösségi oldalakon. 22%-uk 10-nél is többet.

Miért építünk márkát?
Minél erősebb a márka, annál nagyobb árréssel tudunk dolgozni.
Az aktív és következetes márkaépítése átlagosan 23%-os bevételnövekedést eredményezhet.

A márkaépítéshez hozzátartozik a termékfejlesztés is, nem csak az arculati elemekről vagy a márkaüzenetekről szól.

Tudta?
A Reuters szerint a befektetők 82%-a úgy véli, hogy a márkaerősség egyre fontosabbá válik befektetési döntéseik meghozatalában. Tehát amelyik cégnek erősebb márkajelenlétet tapasztalják, oda többet fektetnek be, mivel jövedelmezőbbnek tartják a nagyobb márkaerővel bíró cégeket.

A márkaépítés az alábbi területeket érinti:
1. Marketing
Megjelenés, márkaüzenet, folyamatos jelenlét.
Termék, termékfejlesztés – Célja, hogy lojális, visszatérő vásárlóink legyenek. Ehhez olyan termék kellenek, amit többször meg tud venni a vevő vagy többször használni tudja.

Tudta?
Egy új vásárló megszerzése átlagosan hatszor annyiba kerül, mint egy meglévő vásárló megtartása.

2. Ügyfélszolgálat
A jó ügyfélszolgálat egy minőségi ugrás. Meg kell érteni a vásárló problémáját és azt kell megoldani. A vásárlók kiszolgálása növeli az ügyfélszámot.

3. Utókövetés, vevőápolás
Ha megértettük a vásárló problémáját, nem engedjük el a kezét. Kapcsolatot tartunk, kommunikálsz vele. Ehhez már szükségünk lesz valamilyen CRM rendszerre, ami segít a vásárlók adatainak, eddigi kapcsolatoknak a nyilvántartásában és a további folyamatok kezelésében. Mindez pedig segít a vásárlók jobb megismerésében, a valós igényekre választ adó termékfejlesztésben, utókövetésben, és a márkaépítésben.

Tudta?
A CRM rendszer bevezetése átlagosan 8,7-szeresen megtérül, ennyivel több bevételt hoz, mint amennyibe kerül.

A márképítés lépései
1. Az üzleti modell átgondolása, termékfejlesztés
A legfontosabb, hogy a vásárlóink rendszeresen kapcsolatba kerüljenek velünk, a termékünkkel, mert csak így alakulhat ki a márkaérzés.
Ehhez elsősorban jó termék és szolgáltatás kell.

Tudta?
Az elmúlt 4 év adatai alapján a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá.

Ez azt jelenti, hogy ha nagyobbat akarunk növekedni, ahhoz új termékek kellenek!
Az üzleti modellnek pedig a visszatérő vásárlók kiszolgálására kell összpontosítani.

2. Megkülönböztetés
A márka az, amit a vásárlóink gondolnak rólunk, mire asszociálnak, ha a cégünkre, termékeinkre gondolnak.
Ezt pedig nem kell tőlük kérdezni és össze kell vetni a konkurenciáéval.

3. Szlogen
A szlogen az az egy szó vagy egy mondat, ami köré építeni tudjuk a márkakommunikációt. Az a tulajdonság, amivel kiemelkedünk, megkülönböztetjük magunkat.
Fogalmazzuk meg egy mondatban, hogy a vásárlóink mit nyernek velünk vagy milyen problémát oldunk meg és mivel vagy mi az a tulajdonság, jelző, ami illik a termékeinkre, cégünkre.

4. Egységes megjelenés
Következetesen kell felépíteni a megjelenéseinket, tudatosan használni a színeket, logót, szlogent minden csatornán (weboldal, közösségi oldalak, hírlevél, szórólap, stb.)

Tudta?
Az egységes színhasználat 80%-kal növeli a márkaérzés kialakulását, márka felismerését.

5. Kommunikáció, közösségépítés, marketing
Mikor márkát építünk nem az eladásra fókuszálunk. Olyan kommunikációt kell kialakítani, ami a vásárlókról, az igényeikről, a problémáikról szólnak és alkalmasak a cégünk megkülönböztetésére. Emellett persze megférnek a reklámok is, de nem lesz nyomulós a kommunikációnk.

Tudta?
Az emberek 45%-a leállítja egy márka követését, ha sok reklámmal találkozik a közösségi oldalakon.

További tippekért, márkaépítési fortélyokért keressen miket!
https://sileo.hu

Sileo szakmai blog

Ismerje meg szakértőink gondolatait, tippjeit és tanácsait az cégvezetés, üzletfejlesztés, utódlás, és marketing témakörökben.